Kirkevoll skole skatepark

Hei, jeg heter Stefan Strand og er oppvokst i Fana og gikk på Kirkevoll skole når jeg var yngre. Noen av dere kjenner meg muligens igjen :). Jeg håper dere kan gjøre meg en tjeneste, lese dette å spørre barna deres om hva de synes om ideen eller eventuelt skrive under om du er enig.

Det har seg slik at jeg har et ønske om å få bygget en skatepark ved Kirkevoll skole. Dette vil jeg fordi jeg ønsker at barn og unge kan møtes i sosiale lag og ha en god møteplass som er oversiktlig og lett tilgjengelig for dem og oss.

Jeg husker tilbake da jeg var ung tilbake i 2000 og at det yldret av liv på skoleplassen etter stengetid. Det var nemlig bygget en skatepark der som ble flittig benyttet av mange. Det at det alltid var unge tilstede tiltrakk andre som var der for det sosiale. Mange barn og unge fra ulike plasser samlet seg her for å stå på brett, henge med venner og tilbringe tid sammen. Noen spilte fotball, noen skatet, noen få turte å bruke sparkesykkel den gang(mer populært nå). En ting hadde de felles, de koste seg i samspill med hverandre og hadde et møtested. Det interessante er at folk møttes her og ble gode venner til tross for ulike forutsetninger i sosial, økonomisk eller etnisk bakgrunn, det var en utrolig fin tid for unge ved Kirkevoll-skole. Denne parken ble brått revet ned og fjernet og livet som engang var der forsvant. Fra flere titalls ungdommer til ett par i ny og ne.

Jeg har nå flyttet tilbake og fått egne unger og observert et behov for en møteplass slik vi hadde. En plass som er deres hvor de kan møtes, lære av hverandre og samtidig få mestringsfølelse og sosialt samspill. Noe jeg legger merke til titt og ofte er barn og unge langs gaten i Fana. Enten de er syklende, på sparkesykkel eller de litt eldre på motorsykkel. De henger rundt om, de vandrer og vet ikke helt hvor de skal være. Jeg mener at med å bygge en skatepark lignende den på bildet under så vil vi kunne skape et veldig bra miljø for de unge hvor de kan få være og samles. De har hatt et lignende prosjekt i Fyllingsdalen og før offisiel åpning så er den allerede stappfull av unge som vil være ute sammen istedenfor inne.

Ta en titt på bildene under og se denne lille skateparken. Legg merke til de ulike aldrer, ulike hobbyer, og ulike barn og unge. Denne parken er full av liv og de unge koser seg. Dette ønsker jeg for mine og dine barn. Jeg jeg håper dere vil støtte meg med en underskrift dersom dere er enige :)

Betingpark_Gjøvik.jpg

Til de som spør om hvor skal vi bygge denne parken? Jeg har da tenkt den lille grussflekken som er nedenfor Kirkevoll skole passer ypperlig. Det er jo mulig de kan bygge litt innover i det grøntarealet som ikke blir brukt der og som er overgrodd. Her merker jeg allerede et fåttall gutter prøver å gjøre tricks og lignende men det er ikke god nok kvalitet med et par hauger med grus.

SkateparkKirkevoll1.png

Alt du trenger er å underskrive med ditt navn, hvor du bor og land.  Mail adresse er valgfritt og kan forsikre deg innblikk i fremgang. Nå har du vært med på noe spennende og muligens miljøendrende for dine barn og andres :)

Beste hilsen

Stefan Strand

Ved å signere gir jeg Stefan Strand fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.