JA Til Skoleturer til Fagervika, Toven og Børgefjell

I mange år har skoleturer til Fagervika, Toven og Børgefjell, for henholdsvis 8., 9., og 10. klasse, vært et fantastisk godt tilbud til ungdom i Leirfjord kommune. Turene har bidratt til kunnskap på mange områder; deriblant nødvendig kompetanse for ferdsel og opphold i naturen, kunnskap om norsk flora og fauna, samt mer trivielle ting som hvor viktig gnagsårplaster kan være å ha i bakhånd. For mange elever er ikke slike turer hverdagskost - det er kanskje noe de bare får oppleve gjennom skolen! På denne måten kan dette være et neormt viktig bidrag, for å øke interessen for friluftsliv blant unge!:) Dette oppropet er for alle som har en eller annen assosiasjon til disse turene, og som ønsker at disse turene skal være et tilbud for fremtidig ungdom også!:)

Ved å signere godkjenner jeg at Kristoffer Martinsen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.