Ja til Norsk statsborgerskap til militære tolker!

I dag, 27.05.14 står det i VG:

"I flere år kjempet Faizullah Muradi i uniform og med våpen for norske styrker i Afghanistan. Men norske myndigheter vil ikke en gang behandle asylsøknaden hans."

Tolker som har kjempet for Norge burde også få bo her dersom de ønsker det. Disse har ofret en stor del av sitt liv på å få til et bedre demokrati i Afganistan, de har blitt truet og sjikanert i deres eget hjemland, Norske myndigheter velger å ikke gjøre noe med saken, og tolkene sendes heller hjem til deres hjemland.

I Storbritannia har tolkene fått innvilget asyl, hvorfor har vi ikke det for våres soldater? Skal vi være ett av de landene som sender vekk sine trente soldater?

linker:

Eventuelt kan du også lete i arkivene til disse avisene for å finne mer informasjon.

Dersom vi klarer å få nok signaturer, skal jeg sende de til justisminister Anders Anundsen med en oppfordring til å sende de tolkene som er sendt ut av Norge, tilbake hit. Og en annen oppfordring til revurdere, og gi dem asyl.

Ved å signere godkjenner jeg at Andreas Nordstrand kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.