Ja til flere Montessoribarnehageplasser i Trondheim

Håkon_21.jpg

Trondheim Kommune har kun en liten privat Montessoribarnehage. Vi ønsker at flere barn skal få mulighet til å velge Montessoripedagogikken som et alternativ til den vanlige barnehagen. For å få til dette må vi vise Trondheim kommune at det er behov for flere plasser, at flere ønsker denne pedagogikken. Signer dette oppropet om du også ønsker å kunne velge montessoripedagogikk som et alternativ for ditt barn.

Montessroipedagogikken er en annerkjent og utbredt pedagogikk internationalt, og flere og flere ønsker å ha barna sine i montessoribarnehager. Montessoripedagogikken er opptatt av å utvikle og utdanne hele barnets potensiale: fysisk, intellektuelt, sosialt og emosjonelt. Mer om pedaogogikken og en av våre barnehager i Oslo kan du lese her.

En film om montessoripedagogikken