JA til 60-sone fra Spydeberg Bygdetun og nordover på Lyserenveien

Vi vil ha 60-sone fra Spydeberg Bygdetun og nordover på Lyserenveien, sånn at det blir en sammenhengende 60-sone fra Holli og sørover. Det er daglig trafikkfarlige situasjoner på denne strekningen, og da spesielt i forbindelse med svingen rett nord for Bygdetunet og toppen 100 meter etter svingen ved Bergenhus. De siste årene har det vært en dødsulykke akkurat her, og seinest lørdag 21.09.19 var det enda en alvorlig ulykke på toppen ved Bergenhus. Statens Vegvesen har tidligere avfeid en søknad om å redusere fartsgrensen her som «misbruk av 60-sone», noe som for oss som bor og ferdes her daglig høres helt merkelig ut! Vi har flere ganger invitert Statens Vegvesen hit for å se på strekningen med egne øyne, men de har ikke villet komme og isteden tatt beslutninger basert på kart og bilder de ser på PCen på kontoret.

Nå er det nok! Vi krever 60-sone nå!

Tusen takk for støtten!

Ved å signere gir jeg Haakon Hoff Jørgensen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.