Ikke ødelegg eldreomsorgen i Elverum Kommune

Elverum Kommune planlegger og legge ned et velfungerende tilbud til våre svakeste grupper. Sætre alders og sykehjem er foreslått lagt ned fra neste år. Det stopper ikke der det skal også legges ned 2 avdelinger på et annet sykehjem. Tilsammen 90 plasser. Som erstatning for disse plassene skal det tilbys omorgsboliger med døgnbemanning og ca 25 permanente plasser til demente. Det er bare det at disse tilbudene finnes kun på et tegnebrett ennå. Det er mange med meg som ikke tror på denne dreiningen i eldreomsorgen. Alle som i dag har permanent plass på "hjemmet", har vært hjemme så lenge det lot seg gjøre og i mange tilfeller er den strikken tøyd for langt da det ikke finnes alternativer. http://www.ostlendingen.no/nyheter/elverum/det-gar-itte-an-a-legge-ned-stre-1.8627921

Jeg oppfordrer alle til og tegne seg på dette oppropet mot rasering av eldreomsorgen - LA SÆTRE LEVE!

Ved å signere godkjenner jeg at Tove Kristin Løkken kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.