Ikke kutt i taxiordningen for funksjonshemmede!

Fylkesrådmannen i Hordaland vil kutte i taxi for funksjonshemmede (TT-ordningen). Prioriterte brukere som blinde/sterkt svaksynte og rullestolbrukere i vanlig rullestol har til nå fått 7500 kr i året, og rullestolbrukere med elektrisk rullestol har fått 9500 kr i året. Alle vil nå få 5800 kr i året. Dette er dramatisk! Vi som ofte lever hele livet som funksjonshemmet skal nå behandles likt med de som får en funksjonshemming helt på slutten av livet. Funksjonshemmede blir ofte behandlet som om vi er syke. Mange av oss faller utenfor i arbeidslivet og  opplever sosial isolasjon med følgende dårlig psykisk helse. Vi sier NEI til at Fylkeskommunen vil ta fra de svakeste og appellerer til politikerne. Gi oss en julegave ved å ikke ta fra oss det lille vi har. Vi ønsker bare å kunne leve litt selvstendig. Det er dårlig samfunnsøkonomi å gjøre funksjonshemmede enda mer avhengig av andre. Signer oppropet nå! La fylkespolitikerne i Hordaland få høre din mening om TT!

Med vennlig hilsen

Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon Hordaland, Blindeforbundet Hordaland, Norges Handikapforbund Sørvest, Foreningen for muskelsyke, Hordaland & Sogn og Fjordane, Ms-foreningen Bergen og Cp-foreningen Hordaland, Sogn og Fjordane.

Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon Hordaland    Kontakt personen bak underskriftskampanjen