Ikke endre bussruta til Averøy! (Langveien/Kranaveien)

Fram har bestemt seg for å gjøre visse endringer i bussruta fra Kristiansund til Averøy. En av disse er at bussen skal kjøre gjennom Kranaveien i stedet for Langveien. Dette er svært dumt for flere grunner: 1. elever på KVGS som vanligvis går på bussen på St. Hanshaugen, må nå komme seg til trafikkterminalen eller Hagelin, som gir dem mye mindre tid for å rekke bussen; 2. de som jobber på sykehuset som vanligvis kan gå på bussen på busstoppet ved sykehuset eller Kongens Plass, må også komme seg ned til trafikkterminalen; 3. Averøyinger som bare har tatt seg en liten bytur kan ikke lenger bare ta bussen fra Rådhusplassen eller Kongens Plass, de må også komme seg ned til trafikkterminalen.

Kort fortalt gjør endringen av bussruten det mye mer komplisert å komme seg til Averøya. Denne endringen er helt unødvendig. Målet med endringen er å korte ned reisetiden, men gjør den egentlig det? Greit, man bruker mindre tid på akkurat den bussen, men man bruker mer tid på å gå eller ta en annen buss for å komme seg på trafikkterminalen osv. Flere Averøyinger ble veldig skuffet da denne endringen ble annonsert. Så la oss gjøre sånn at den ikke kommer!

Ved å signere gir jeg Lene Marie Løvold fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.