Hjelp Lenden ressurssenter å fortsette sitt gode arbeid

Lenden må kutte 6 millioner i budsjettet sitt neste år, hvis politikerne følger kommunedirektørens forslag. Dette er et tilbud for grunnskoleelever med psykososiale vansker og/eller psykiske lidelser fra 1. - 10. trinn. Jeg har en gutt (13 år) som har gått på Engøyholmen i over 2 år og som nå har plass en dag i uken på Lundsvågen. Om dette tilbudet blir fjernet fra disse barna som får lov å gå der, vil de miste muligheten for å lære å mestre hverdagen slik de gjør i dag. De som jobber på Lundsvågen er noen fantastiske menn som gjør alt for at disse guttene skal få påfyll av mestringsfølelse. På ordinære skole kjenner disse elevene nederlag på nederlag, men når de kommer til Lundsvågen får de en mestringsfølelse de ikke kan være uten. De får trygghet og selvtillit som styrker de videre i livet. Dette kan ikke tas fra disse elevene som har behov for dette. Lenden er med å gjøre at disse elevene får håp om at også de skal klare videregående skole når den tid kommer. Det er ikke her man skal spare. Vær med å skriv under, slik at politikerne tar til vett og stopper denne nedskjæringen.

Ved å signere gir jeg Lise Gunn Søllesvik fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.