Hentmeg buss til innlandet

Underskriftskampanje for de som ønsker et prøveprosjekt med Hentmeg buss i innlandet.

Hva er HentMeg? Det er et prøveprosjekt og en ny måte å tenke kollektivtrafikk på. Det er prøvd ut i flere fylker allerede hvor inspirasjonen kommer fra Sauda. Det er en dør til dør tjeneste hvor du bestiller transport i sanntid på nett eller telefon og går om bord i en minibuss til avtalt tid.  Datasystemet i bussen lager da automatisk den raskeste ruten utifra algoritmer. Det er dette som gjør denne tjenesten unik i forhold til andre bestillingsordninger.

Se video

Vi vil at:

fylkestinget skal iverksette og sørge for midler til en prøveprosjektordning med Hentmeg buss "dør til dør bussordning" i regi av Innlandstrafikk.

Samler vi 500 underskrifter må dette behandles i fylkestinget.

Ved å signere godkjenner jeg at Tor Erik Sveen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.