Grasrota skal også høres og sees

Dette er en holdningskampanje. Mange med meg er mektig lei av at folk med titler, status og kjendisstatus så ofte dominerer i mediebildet. Trofaste slitere på grasrota som virkelig bidrar blir ofte stående i skyggen, og det er så urettferdig. Vi lever i Norge som er et demokratisk land med ytringsfrihet som betyr at alle stemmer skal høres. I mange humanitære organisasjoner som jobber for at "svake stemmer" også skal høres, ser vi stadig at professoerer, direktører, statssekretærer, statsråder m.fl. får masse heder og ære pluss får stor spalteplass. Det er mye lettere for en bankdirektør å få trykket en kronikk i en riksavis enn en feier. Å bli sett er et grunnleggende menneskelig behov. Mange får psykiske problemer, fordi de ikke blir sett. Alle skal sees - uansett rang. Om du er høy eller lav, stor eller liten. Vi som ikke har titler å vise til har også masse vettugt å si - vi må bare få slippe til. Når jeg får mange underskrifter nok, kontakter jeg politikerne og mediene og får satt fokus på dette. Da kan vi endre holdningene slik at alle stemmene blir hørt.

Ved å signere godkjenner jeg at Gunn Pound kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.