Fred Gimle i Bodø!

Kulturhuset og den kulturelle oasen Gimle i Bodø står på listen over forslag til steder og aktiviteter som kan stå i fare og kuttes for at Bodø Kommune skal spare inn penger.

Dette synes vi er fullstendig uhørt, Gimle har i flere tiår vært en plass der Bodøkulturen har kunnet fått blusse opp og leve, det har vært en scene for mange unge bands, en samlingsplass for ungdom og et hjem for alle unge mennesker som har drevet med kultur i Bodø. Gimle er en av de kulturelle institusjonene i Bodø som burde være fredet fra nedleggelse, rett og slett fordi det er en av de viktigste plassene der ungdom har utviklet ungdomskultur i alle år.

Redd Gimle! Fred Gimle fra alle tanker om nedleggelse!

Ved å signere godkjenner jeg at Izzy Stone kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.