Nei til blokker på toppen av en kolle på Billingstad

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til blokker på toppen av en kolle på Billingstad-oppropet.


Gjest

#1

2016-02-15 10:47

Blokker på toppen av en høyde ødelegger landskapsprofilen, så bebyggelsen burde heller være småhus.

Gjest

#2

2016-02-18 10:21

Tømtebakken 5 egner seg ikke for den type massiv utbygging, i tillegg er verken adkomst/vei/parkering/trafikksikkerhet tatt hensyn til. Her stemmer ikke kartet med terrenget - noe Bygningsrådet burde se og ta hensyn til. Ikke alle ledige tomter egner seg for utbygging.

Gjest

#3

2016-02-18 10:45

Hvorfor bygge uestetiske blokker når estetiske rekkehus kan fylle det kommunale krav om fortetting ?

Gjest

#4

2016-02-19 12:52

Jeg skriver under fordi dette skaper en stygg profil i natueren, lager store skygger for boligene i nærheten og tar bort utsikten for mange boliger.
Det er en overdrivelse i Vårt nærmiljø av bygging av nye høye hus og leiligheter.

Gjest

#5

2016-02-20 11:25

Jeg signerte fordi jeg mener at Asker må ha en fortettingsplan som også tar vare på bygdas særpreg og dessuten tar vare på innbyggernes interesser. Vi velger å bo i Asker pga det landlige preget og da må ikke politikerne la utbyggere styre utviklingen etter deres profittønsker.

Gjest

#6

2016-02-20 12:41

Asker trenger en småhusplan i fortettingsområdene. Skjemmende blokker på opptil 14m i 4 etg. plan på inneklemt tomt i småhusbebyggelse passer ikke inn. Her skal i tillegg en frodig kolle og høydedrag preges av fire blokker.


Gjest

#7

2016-02-22 10:04

Fordi utbyggingen må stanses.
Av estetiske grunner og fordi fortettnigen undergraver bomiljøet.
Parkeringsarealene er sprengt og kommunen har ingen mulighet til å løse problemet enn å sette bilene i veikanten.

Gjest

#8

2016-02-22 13:26

Ja, til tett småhusbebyggelse. Nei til blokker på toppen av en ås. Den naturlige profilen bør bevares.