Folket mot maktmisbruk - drapet på Tron Simen Lien

01.07.2020 henla spesialenheten saken på drapet på Tron Simen Lien.
05 August 2019 ble Tron Simen Lien skutt av politiet etter 8 timer med tortur i sitt eget hjem.

det ble brukt ropert, sjokkgranater og annet for å få han ut; Tron Simen var psykisk syk; schizofren og har uttrykt sin frykt for politiet tidligere. Det ble ikke forsøkt ringt til familie under denne utrykningen, og det endte i tragedie, 5 skudd ble avfyrt og truffet. Politiet sa han ble skutt utenfor huset, men blodsølet var inne i huset. Huset var ødelagt innvendig og etterlatt sønn møtte synet og måtte selv be om hjelp til å rydde opp.

skriv under på kampanjen for å hjelpe etterlatte og folket i Norge på å få en endring i rettssystemet. Norge skal ikke være et land hvor politiet kan skyte og drepe uskyldige mennesker uten straff for det.

de som skriver under ønsker at psykisk helse bør tas opp i politiutdanningen, og at de skal få høyere viten om hvordan takle en person med psykiske lidelser.

Ved å signere gir jeg Tom Lien fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.