Folkeaksjonen BEVAR ASKER

• Ingen kommunesammenslåing uten folkeavstemning
  • Asker er Norges 11. største kommune – stor nok til å kunne drives forsvarlig med faglig gode tjenester
  • Tilhørighet, nærhet, lokaldemokrati – kort avstand mellom innbyggere og folkevalgte

I juni skal kommunestyret i Asker ta stilling til hvorvidt kommunen fortsatt skal være en selvstendig kommune, eller om den skal slås sammen med en eller flere av nabokommunene Bærum, Røyken og Hurum. Det er mange i Asker som mener at Asker bør fortsette som egen kommune og i møte 9.mars ble Folkeaksjonen BEVAR ASKER etablert.

Folkeaksjonen BEVAR ASKER finner det sterkt beklagelig at Asker kommune kan bli slått sammen med andre kommuner uten at befolkningen har hatt anledning til å si sin mening gjennom en folkeavstemning. Vi vil oppfordre alle til å slutte opp om folkeaksjonen og til å signere oppropet om å bevare Asker kommune.

Støtt gjerne Folkeasjonen BEVAR ASKER med et valgfritt beløp på kontonummer 1208.55.92635

Folkeaksjonen BEVAR ASKER    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Folkeaksjonen BEVAR ASKER fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.