Fjern Christine Meyer som sjef for SSB

Christine B. Meyer i Statistisk sentralbyrå (SSB)nekter å lage statistikk over hvilke folkegrupper som er mest representert på kriminalstatistikken i Norge. SSB utarbeidet slik statistikk sist i 2011 men nekter altså nå å lage ny statistikk. Begrunnelsen for dette er at de ikke har penger og kapasitet til å finne tallene. Dette til tross for at FRP har bestilt en slik rapport og tilbudt seg å betale alle utgiftene i forbindelse med rapporten. Sjefen for SSB betviler også institusjonens egne rapporter som plasserer kostnader knyttet til ikke-vestlig innvandring. En sjef som sår tvil om egne ansattes kompetanse i det offentlige rom bør ikke være sjef. SSB er en av Norges viktigste institusjoner, da den forventes å produsere nøytral statistisk informasjon om forhold som er nødvendig for å utforme landets politikk. Christine Meyer synes ikke å ha en nøytral innfallsvinkel til jobben sin. Hun fremstår som så positiv til innvandring at hun svekker tilliten til byrået hun leder. Derfor bør Christine B. Meyer fjernes fra stillingen som øverste leder i SSB.