Fartsdempere på og ved Narestø, Flosta.

Til tross for regulering med skilt, er det en skremmende utvikling av bilkjøring på Flosta. Å gå langs Flosterøyveien mellom kirkegården på Flosta og Arnevik er å sammenlikne med ekstremsport. Selv om man går der med barnevogn, eller sammen med små barn, letter ikke folk på gassen, og man kjenner trøkket i det de dundrer forbi i alt for stor hastighet.

Også inne på selve Narestø er utviklingen skremmende. Daglig er det kjøring inne på selve plassen, som skaper utrygge forhold, og er en fare for barn, kjæledyr og øvrige fotgjengere. Forsøk fra engstelige beboere, som å legge ut hindringer eller sette opp dukker/trehjulssykler hjelper ikke. Kommunen valgte å klage på disse egentiltakene, -men å sette opp godkjente fartsdempere for oss vil de ikke. De argumenterer med at både egentiltak og fartsdempere vil være til ulempe for de kommunale bilene.

Jeg mener at fastboende og deres barns trygghet bør veie tyngre enn at kommunen skal få det bekvemt og fremkommelig med sine kjøretøy.

Nå er det på tide med fartsdempere på Flosta!