Det politiske partiet Nord trenger signaturer

Vi ønsker å ta initiativ til å etablere et fremtidsrettet, samt nytenkende politisk parti.
Partiet er bl.a. for de som er fremtidsorientert og har sett seg lei av mye politisk snakk i en hyppig endrende situasjon, uten tilsvarende tegn til gjennomføringskraft. Nasjonalt og globalt står vi midt i en situasjon som er utfordrende på flere områder. Nå er det viktig å gjøre det riktig for en felles fremtid. De som ønsker å bidra eller delta på initiativet er velkommen. Vi trenger flere initiativtakere for å gjennomføre dette.

Målet er å stille til stortingsvalget i 2017.

Kort oppsummert er dette grunnleggende verdier partiet jobber for:

- Gjøre sunn og økologisk mat/råvarer billigere enn usunn mat. Skatteletter, momsfritak og subsidieringer kan være tiltak for å stimulere til en sunn, god og riktig utvikling. Dette vil påvirke, samt veilede nye og fremtidige generasjoner i riktig retning.

- Opprette flere kunnskapsbaserte opplysningskampanjer (ut ifra studier og forskning), for å bevisstgjøre befolkningen ytterligere på ny viten. Markedskreftene har blitt mektige. Folket er i dag utsatt for gjennomførte markedsstrategier som kan etterlate en delvis og karikert oppfatning av produktene på markedet.

- Investere mer i helsetjenesten. Forbedre behandling og redusere ventetid. Få tannhelsen inn i egenandelsordningen. Det bør ikke være slik at det er markante forskjeller i behandling og ventetid for de som har mer enn andre.

- Fokusere på en bærekraftig utvikling og implementering i forhold til klimaendringene. Klimaorientert på alle områder i samfunnsutviklingen. Den største utgiften med å gjennomføre tiltak mot klimaendringene kan belastes Statens Pensjonsfond Utland.

- Endre og forbedre utdanningssystemet ut ifra nåtidens forskning og forståelse. Tilpasse skolesystemet for en effektiv fornyelse og videreutvikling. Noe av det som læres på skolen er utdatert. Starttider viser seg å ha rom for forbedring. Det er bl.a. behov for flere fagalternativer i alle aldersgrupper. Individuell kreativitet må fremmes ytterligere.

- Gratis fornybar strøm, internett og kommunikasjon generelt (subsidiert/drevet av staten), burde bli en felles gode.

- Motarbeide/hindre en informasjonsskjermet samfunnsutvikling. Jobbe for et transparent og åpent samfunnssystem, slik at feil og uhell ikke  skjules eller ønskes begravd, men brukes som et forbedringspotensial.

- Fokusere på paradigmeskifte ang. samfunn og teknologi. Det globale arbeidsmarkedet står truet av teknologiens fremgang, men dette bør ikke være en grunn for å utsette teknologirevolusjonen. Nytenkning og grunnleggende endringer er nå en nødvendighet for å skape en videre produktiv samfunnsutvikling, slik at vi ikke ender med en tilbakeholdt teknologisk implementering. Vekst til fordel for fellesskapet.

- Den generelle utgiften på primærbehov må ned. Vi kan da velge å ha færre arbeidstimer som vil øke antall arbeidsplasser. I et internasjonalt samfunn må utvikling vurderes i et globalt perspektiv. Antall arbeidsplasser er under sterk reduksjon, og mange av de største arbeidsgruppene vil snart fordufte (grunnet teknologi og automatisering). Antall innbyggere derimot er i vekst. Et nært forstående problem bør håndteres og avverges før situasjonen oppstår.

- Bidra ytterligere, samt se på nye alternativer for bistand og forebygging av Europas økende migrasjon. Det må investeres mer i infrastruktur hos nasjonene migrantene flykter fra. Migrasjonssituasjonen er økende, og vil ikke forsvinne med et hovedfokus på hvordan, eller hvor mange flyktninger en nasjon kan motta. Stabilitet gir en positiv utvikling. Stabilitet er et delt ansvar mellom folket og regjeringen som et resultat av åpenhet og samarbeid.

Hvis du ser deg enig i mange av disse punktene, håper vi at du gir en stemme slik at partiet kan bli registrert i Partiregisteret. Det kreves minimum 5000 signaturer for å bli registrert. En stemme/signatur er på ingen måte bindende eller offentlig. Det viser kun støtte slik at partiet får en mulighet til å registrere seg i partiregisteret. Partiprogram 2017-2021 er under bearbeiding, og vil bli lagt ut på vår facebookside og nettside.

For ytterligere informasjon eller henvendelser, ta kontakt pr. sms eller mail.

SMS: +47 924 20 287
Mail: dppnord@gmail.com

Partiprogram: https://drive.google.com/folderview?id=0B0h0E9C9Kp2pWFd1SVhYbS1qakk&usp=drive_web

Facebook: https://www.facebook.com/Det-politiske-partiet-Nord-782798521849153/?fref=nf