Dagbladet: SLUTT å sponse hatet til Tonje Gjevjon

TonjeGjevjon15_LineSH_750_21.jpg

Tonje Gjevjon representerer først og fremst en bevegelse, en internasjonal kvinnebevegelse som systematisk hetser, angriper og produserer propaganda. Virkelig PRODUSERER materiale. En bevegelse som lager falske artikler, konstruerer falske kilder, falske forskningsrapporter og som iscenesetter falske situasjoner og hendelser på video. En bevegelse som filmer mens de angriper transkvinner og henger dem ut på nett.

Like etter 8.mars kom det en video fra en kvinnedagsmarkering der en transkvinne står midt i folkemengden med plakaten: Transkvinner er også kvinner. Her filmer bevegelsen til Tonje Gjevjon at de angriper henne. Deretter legges filmen ut på nett, og den ble selvsagt også spredt av Gjevjon og hennes "Organisasjon: Lesbisk forening". En forening der Tonje Gjevjon og kona er oppført som de eneste representantene i styret.

En forening som i 90% av sine publiseringer deler nytt konstruert materiale om transpersoner. En forening også Fritt Ord støtter, for at de liksom skal skrive en bok om lesbisk kulturhistorie eller noe slikt. Jeg er spent på hvor mange subtile kapitler Gjevjon får til om transpersoner.

Her kunne jeg dradd frem flere navn også, fordi hun er absolutt ikke alene. En hel rekke kvinner kjent fra blant annet Kvinnegruppa Ottar og Kvinnefronten bidrar med dette hatet. Vi har en av dem som nå sitter i Syria og sutrer over hvordan vesten liksom ikke forstår Assad. Hint: Veldig glad i trening.

Men Tonje Gjevjon er spesiell da hun som honorert Dagbladet-spaltist de siste par årene har bidratt med å dra det konspiratoriske hatet fra denne bevegelsen inn i rikspressen. Samtidig, forteller hun en rekke aviser at hun blir sensurert. Det er godt gjort når du honoreres for å spre hatet ditt.

Og Dagbladet publiserer innleggene hennes ukritisk. De har enda ikke gjort en eneste kritisk journalistisk artikkel der de faktisk ser på alle anklager og påstander Tonje Gjevjon kommer med om transpersoner. De kunne diskreditert henne på et øyeblikk hadde de bare gjort jobben sin. Og det var det mange snakket om også i forrige uke da vi var samlet foran Stortinget; Hvor farlig det Dagbladet gjør, faktisk er.

Ingen vil nekte henne å skrive. Hun må gjerne fortsette å skrive facebook-poster, hun må gjerne bombardere avisene med leserinnlegg, men Dagbladet trenger ikke sponse henne for det. Dagbladet har i dag en ordning der de gir et lite utvalg forskjellige skribenter muligheten til å tjene penger per klikk, på såkalte spaltist-innlegg. Tonje er en av de som inviteres inn i varmen for å fortsette å spre hatet sitt.

På tross av dette bruker hun mesteparten av fritiden sin på å sutre over hvor sensurert og kneblet hun er.

Gjevjon plukkes også opp av ekstreme blogger og nettsteder og legitimeres som "Dagbladet-spaltist" når hennes konspiranoja spres videre og reproduseres.

Dagbladet bør ha høyere etiske standarder enn dette.

Dagbladets debattredaktør har skrevet om Tonje Gjevjon selv i kronikken:
>Tranfobi på norsk.<

Her omtaler hun selv Gjevjon som transfob og direkte farlig når Gjevjon oppfordrer foreldre med transbarn til ikke å gi barna sine hjelp. Likevel fortsetter Dagbladet og være en leverandør av hatet og alt dette som faktisk er farlig! Holdninger som Tonje Gjevjons og hennes bevegelse tar liv. Vi må stå opp mot hatet!

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.