Bevar Vårtun Barnehage

Steinkjer Kommune har vedtatt å legge ned vakre Vårtun Barnehage! Prosessen har vært hastig og bærer preg av beslutninger basert på dårlig utredning og lite gjennomtenkt planlegging! Politikerne har ikke vært interessert i å høre hva barna, foreldrene og innbyggerne i Steinkjer har å si om barnehagen som er en natur perle og en stor del av Steinkjers historie.

Vårtun Barnehage er en av Steinkjer eldste barnehager og den første heldagsbarnehagen dannet. Den ble etablert av ressurssterke kvinner på en tid det var vanligst at kvinner skulle være hjemmeværende. Disse kvinnene ønsket å jobbe, bidra til å bygge byen og endre samfunnet. De etablerte denne barnehagen og den står som et symbol på framtiden!

I flere år har barnehagen utviklet et fantastisk rykte med godt pedagogisk grunnlag og en beliggenhet som ingen kan måle seg med! Dens beliggenhet ligger i nærheten av alle viktige kulturelle arena for våre barn med korte avstander for små føtter. Dens uteområde kan man ikke finne andre plasser og er med på å bidra til grunnleggende motorisk utvikling så vel som stimulering av barns naturopplevelser og sunne verdier i en tid hvor tv, data og passivitet truer barnas helse!

Bli med på Opprop mot dårlig økonomisk planlegging, dårlig behandling av "folket" og nedleggelse av fantastiske Vårtun Barnehage!