Bedre regulering av Ensjøveien

Det er for tiden mye byggevirksomhet i Ensjøbyen og det vil det være i mange år fremover.
Spesielt Ensjøveien er belastet med mye gjennomfart der bilene holder høy hastighet og ofte ikke stopper for fotgjengere i fotgjengerfeltet. Særlig i krysset med Gladengveien og i krysset med Sigurd Hoels vei oppstår det ofte farlige situasjoner. Situasjonen er også vanskelig for syklistene. Selv om det finnes sykkelfelt er det desverre få som benytter seg av det. Trafikksituasjonen er veldig uoversiktelig både for bilister og fotgjengere.

Det har vært flere tilfeller der bilistene ikke har klart å stoppe for fotgjengere på grunn av høy hastighet eller at det er uoversiktelig. Slike hendelser kan få fatale følger. Det er et par fartsdumper i Ensjøveien , men disse er ingen hindring for høy fart da de er veldig slake. Fartsgrensen er 40, noe mange ikke overholder.

Vi ber om en bedre regulering av kryssene i Ensjøveien med enten trafikklys eller at kryssene bygges om til rundkjøringer. Det er også behov for fartsdumper som reduserer hastigheten mer effektivt enn i dag.