Bedre involvering av Ensjøs innbyggere ved ny utbygging

De siste 2-3 år har det vært voldsom utbygging på Ensjø. Dette er i utganspunktet
selvsagt veldig positivt, men samtidig har det vært tilfeller av manglende eller utilstrekkelig varsling av naboer. Enkelte utbyggere benytter seg av metoder som gjør at vi som bor i nærheten enten får ufullstendig informasjon eller varsel med veldig kort frist, nabovarsel som ikke blir formidlet til riktig part eller ingen varsel i det hele tatt.

Dette gjør oss som bor på Ensjø veldig usikre mtp. etterlevelse av reguleringsplanen og
hva vi kan forvente mtp. lys og utsiktsforhold i fremtiden. Dette er frustrerende. Samtidig opplever vi at vi ikke involveres tilstrekkelig i denne utviklingen og blir satt til side ved bruk av lite inkluderende metoder fra utbyggeres side, noen ganger på grensa til at man kan undre seg over om man blir lurt.

Det er behov for større involvering av oss som bor på Ensjø i endringer som dette. Ved å
kutte ut nabovarsel, varsle med ekstremt kort frist eller tett opp til sommerferie og andre ferier, reduseres vår rett til å påvirke nabolaget og nærmiljøet vårt og forhold som for eksempel utsikt og lys som er viktig for å bo og trives på Ensjø.

Mer konkrete detaljer finner dere i følgende dokument:

Ved å signere godkjenner jeg at Leslaw Lopacki kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.