Åpent brev med krav til NRK

Nå som de fleste er tvunget til å holde NRK i live via skatteseddelen så krever vi at det blir utført store endringer. Under partilederdebatten i 1983 ble NRK innringt av flere seere som spurte hvorfor Ap hadde to representanter mens de andre partiene stilte med èn. Svaret var at det var en avtale fra 1967 mellom NRK og Ap. Hva går egentlig denne avtalen ut på, og hvilke endringer/avtaler er senere gjort?

Helt siden 1967, altså i 52 år, så har NRK vært Arbeiderpartiets store talerør, stemmesanker, lobbyist og meningspåvirker. Nå som NRK skal nyte godt av våre skattekroner så tenk over hvem det er som betaler pengene som holder dere i live.
Under forrige Stortingsvalg så fikk Ap 800.947 av totalt 2.945.352 stemmer.

Folket dere skal tjene, informere og underholde kan vi i hovedsak dele opp i to grupper: Ap-velgere og «de andre». Hvem er disse andre? Jo, bortsett fra politikere i andre partier så er det barn, ungdom, voksne og eldre. Det er direktører, uføre, kristne, jøder, muslimer, bønder, enslige mødre, lærere, arbeidsledige, terrormistenkte, pensjonister, sosialister, demokrater, helsearbeidere, «navere», selvstendig næringsdrivende osv osv. Poenget her er at statskanalen også skal tjene over 2.9 millioner stemmeberettigede som IKKE stemte Ap.

Vi krever at NRK skal være partiuavhengig og nøytral. Vi vil ikke betale for at statskanalen skal tjene ett politisk parti. Vi vil ikke betale for at enkeltes meninger kommer bedre frem enn andres. Vi vil ikke betale for NRKs forfølging, mobbing og hets av verken nasjonale eller internasjonale politikere. Vi vil ikke betale for streng kontroll over hva som skal fortelles til nordmenn, eller urettferdig sensur. Vi vil ikke betale for at viktig informasjon og fakta blir holdt skjult fordi det er uforenelig med ett partis ideologi. Vi vil ikke betale for halve sannheter som blir vridd til Aps favør. Vi vil heller ikke betale for omfavnelse av enkelte grupperinger mens andre blir glemt. Vi krever en statskanal som omfavner ALLE!

Ved å signere gir jeg Helene Sørbu fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.