Nå må KS stå opp for sykepleierene i kommunen

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Det nærmer seg...

2020-07-26 11:25:39

Hei!
Nå er juli snart gått og vi nærmer oss lønnsoppgjør.
Mange har hatt eller har ferie, og med sommeren virker det som om alt som omhandler jobb tar ferie med.
Kort oppsummert så har oppropet vårt økt med mulig 10 signeringer gjennom sommeren, og vi har ikke mye banke i bordet med når lønnskampen begynner. 778 signeringer har vi og hvor mange jobber som sykepleier kommunalt?

Er det hensiktsmessig å sende inn oppropet slik det er nå?

Tonje K

Lønnsforhandlingene nærmer seg

2020-06-26 10:33:24

Hei!
Det er ennå tid å signere oppropet og dele det på sosiale medier, men vi kan ikke hvile ennå. Vi må handle, vi må få mest mulig signaturer og dette oppropet kan ALLE signere - ikke bare sykepleiere. Vi trenger all støtte vi kan få!

Og det er klart at alle som er permittert og har blitt uten jobb, synes kanskje det er feil at vi skal sette krav i disse tider. Men pr i dag mangler vi 6000 sykepleiere nasjonalt og det vil ikke bli bedre framover. En av fem sykepleiere bytter yrke innen 10 år. Lønn er en av grunnene til dette, arbeidsbelastning og turnusene vi jobber er og en grunn. Det er viktig at vi tar tak i dette og gjør det vi kan for å bedre ett framtidig helsevesen.

Så for de som ønsker at fremtidens helsevesen skal fungere og at det skal være nok sykepleiere, oppfordres til å hjelpe oss oppnå det.

Tonje K

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.