Sylvi Listhaug må avsettes

Norges første innvandrings- og integreringsminister, Sylvi Listhaug, står for en innvandringspolitikk som ikke står i stil med tidenes flyktningkrise. Hun utviser heller ikke noen evne eller vilje til å finne gode løsninger når det gjelder hverken innvandring eller integrering. Hun står heller frem som en ekskluderingsminister.
Hun driver med propaganda for å skremme Norges befolkning og gir uttrykk for å skape et kaldt Norge der vi ikke har hverken husrom eller hjerterom.
Hun har tatt flere kontroversielle beslutninger som har fått kritikk fra flere høye hold, blant annet FN, WHO og Human Rights Watch. De er blant flere som mener hennes avgjørelser har vært i strid med både flyktningkonvesjonen, barnekonvesjonen og menneskerettskonvesjonen.
Med velsignelse fra Regjeringen har hun laget instrukser om å gi flest mulig avslag og sende flest mulig ut av landet samtidig som mottaksplasser legges ned. Kommuner sitter klar til å imot flyktninger som ikke kommer.

Syrere som kom via Russland blir avslått i stor stil nå, uavhengig om de har opphold i Russland, noe som helt klart er lovbrudd.

Hvis du mener at Listhaug ikke egner seg som integreringsminister, signer dette oppropet. Og husk å dele med vennene dine.

Du vil med din signatur vise at du fremdeles ønsker at Norge skal være et varmt og inkluderende land som har både husrom og hjerterom.

Det har aldri vært viktigere å si ifra enn nå! Gi din stemme og vis hva slags land du ønsker at Norge skal være.

Du må også gjerne melde deg inn i denne Facebook-gruppa:

PS. Vi har fått flere spørsmål om hvem som står bak oppropet. Vi er en gruppe aktivister som kaller oss Nordic refugee rights activists. Vi jobber for flyktningers rettigheter. Vi er ingen registrert organisasjon.
Det er altså ingen privatperson som står bak, men en aktivistgruppe.

Nordic Refugee Rights Activists    Kontakt personen bak underskriftskampanjen