Påbudt med bankid i alle offentlige kommentarfelt

Kjære medborgere,

Vi står ved en tid hvor digitale plattformer har blitt sentrale arenaer for offentlig debatt og meningsutveksling. Dessverre har disse plattformene også blitt steder hvor anonymitet ofte misbrukes til å spre hat, trakassering og mobbing. Det er på høy tid at vi tar grep for å sikre en respektfull og konstruktiv samtalekultur på nettet.

Derfor oppfordrer vi til en endring i norsk lov som pålegger bruk av BankID for å kommentere i alle offentlige kommentarfelt. Ved å knytte kommentarer til reelle identiteter, vil vi skape en mer ansvarlig og gjennomsiktig debattarena. Dette vil legge til rette for en sivilisert diskusjon preget av respekt og empati.

Anonymitet har altfor lenge vært et skalkeskjul for de som ønsker å spre hat og trakassering. Ved å kreve bruk av BankID vil vi kunne avsløre de voksne som står bak mobbingen, og samtidig oppmuntre til modig og ærlig ytring. Det er på tide at vi alle tar ansvar for våre ord og handlinger, også på nettet.

La oss sammen jobbe for en digital sfære preget av åpenhet, respekt og toleranse. La oss stå sammen for en endring som vil bidra til å bygge et samfunn der alle kan delta i debatten uten frykt for trakassering eller hat.

La oss vise verden at Norge er et land hvor vi verdsetter sivilisert dialog og hvor vi tar avstand fra mobbing i alle former. Sammen kan vi skape en tryggere og mer inkluderende digital verden for oss alle.

Signer oppropet og vær med på å skape en positiv endring!

Med vennlig hilsen,
Ørjan Burøe

Ved å signere gir jeg Ørjan Burøe fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.