NEI TIL STORPARKERINGSPLASS på NESLAND

Nesland er først og fremst en lokal perle i Flakstad Kommune i Vest-Lofoten som er populær blandt de lokale innbyggerne i kommunen. Stedet er mye brukt av de lokal menneskene vår-sommer og høst. Dette gjelder også de som ikke har hytte på Nesland. En stor P-plass med påfølegnde turismetrykk vil ødelegge den idyllen og perlen Nesland er. I tillegg vil det legge til rette for at turismen IGJEN overkjører de lokale interessene.

Veien er heller ikke i stand til å takle økende tungtrafikk. Tvert i mot burde det begrenses og delvis stenges for at kjøreøy over en viss lengde og tyngde får lov til å kjøre nedover uten tillatelse.

Dette forslaget er ikke utvikling - dette er egeninteresse. Å bruke ordet utvikling i en slik sammenheng er å gjøre ordet negativt. Det er viktig å benvare de få perlene som er igjen i Lofoten før turismen spiser opp alt. Flakstad Kommune må i denne saken begynne å tenke på lokalbefolkningen som har sin hverdag i kommunen og si et klart og tydelig NEI til dette.

På ett eller annet tidspunkt er det NOK TILRETTELEGGING FOR TURISMEN - og nå når Nesland trues ER DET NOK.

Ved å signere gir jeg Ivan Myklebust fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.